سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چالشهای تعالیم دوازده گانه بهائیت

?

 عباس افندی (معروف به عبدالبهاء، دومین سرکرده بهائیت) تعالیم بهائیت را بدیع و جدید خوانده و به پدرش (حسین علی نوری، معروف به بهاء الله، مؤسس بهائیت) نسبت می‌دهد: «تعالیم حضرت بهاء اللّه فی الحقیقه مثل ندارد؛ روح این عصر است و نور این قرن»(1)؛ همچنین: «آن تعالیم حضرت بهاءاللّه که مشهور آفاق است و نفثات روح القدس است ...».(2)
در بررسی تحلیلی این تعالیم، چالش‌های فراوانی پیش روی شعارهای بهائیت به چشم می‌خورد که در این نوشتار به 9 مورد از آن‌ها اشاره می‌شود:
1. بر خلاف ادعای سران بهائیت، این تعالیم جدید و بدیع نیستند.

برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

2. این تعالیم، شعارگونه، کلی و بدون راهکار اجرایی هستند.
3. تناقض با گفتار و کردار سران بهائیت دارند.
4. برخی از آنها با مبانی ....

ادامه مطلب...


راز سکوت بهائیت درباره برخی حدود و احکام

چرا شارع و قانون‌گذار بهائیت برخی از حدود و احکام را متعمداً در کتاب اقدس بیان نکرده است؟ این سکوت برخاسته از فقر محتوایی است یا دست تشکیلات را برای بهره‌گیری از اقتضائات زمان باز گذاشته است؟؟

شوقی افندی به هنگام تبیین جایگاه هر یک از دو مؤسسه بهائیت (ولایت امر و بیت العدل) به این موضوع اشاره کرده و می‌نویسد: «بدون این مؤسّسه وحدت امر الله در خطر افتد و بنیانش متزلزل گردد و از منزلتش بکاهد و از واسطه فیضى که بر عواقب امور در طیّ دهور احاطه دارد بالمرّه بى نصیب ماند و هدایتى که جهت تعیین حدود و وظائف تقنینیّه منتخبین ضرورى است سلب شود. و چنانچه بیت عدل اعظم که اساساً اهمیّتش از ولایت امر کمتر نیست از آن منتزع گردد نظم بدیع حضرت بهاء الله از جریان باز مانده و دیگر نمیتواند حدود و احکام غیر منصوصه تشریعى و ادارى امر الله را که شارع اعظم متعمّداً در کتاب اقدس نازل نفرموده تکمیل نماید». (1)

بهائیت با وجود آنکه خود را به روزترین ادیان و بر پایه مقتضیات زمان معرفی می‌کند، در اعترافی آشکار تصریح دارد که شارع (قانون‌گذارش) حدود و احکامی را به عمد در کتاب اقدس (کتاب مقدس بهائیت) بیان نکرده است.

حال جای این پرسش است که حکمت این تعمد چیست؟

نقد تصویری بهائیت

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید...


نشست علمی «بررسی انتقادی شیوه های استناد سران بهائیت به آیات و ر

??کانون قرآن و عترت دانشگاه حضرت معصومه(س) به مناسبت اختتامیه هفته قرآن و عترت برگزار می‌نماید:

??نشست علمی با عنوان:
??بررسی انتقادی شیوه‌های استناد سران بهائیت به آیات و روایات

??با حضور:
?? حجت الاسلام دکتر محمدعلی پرهیزگار
??استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه

 ...

برای خواندن کلیک کنید


امی بودن حسین علی نوری (بهاء الله)

امی از القاب پیامبر خاتم (ص) است که دو گونه معنا می‌شود: یکی منتسب به ام القری یعنی مکه است و دیگری به معنای منتسب به مادر است؛ یعنی حضرت مانند زمانی که از مادر متولد شده، درس نخوانده است. البته باید توجه داشت که امی به معنای بی‌سواد و دانش نیست، بلکه به این معناست که علمش تحصیلی نیست؛ بلکه الهی و خدادادی است.

حسین‌علی نوری با الگوگیری از سیره پیامبر خاتم(ص) و شنیدن ادعای «امی» و درس نخوانده بودن علی‌محمّد شیرازی، درباره تحصیلات خود می‌نویسد: «انّا ما دخلنا المدارس و ما طالعنا المباحث اسمعوا ما یدعوکم به هذا الامّی الی اللّه الابدی».(1) وی همچنین می‌نویسد: «ما قرئت ما عند النّاس من العلوم و ما دخلت المدارس فاسئل المدینة الّتی کنت فیها لتوقن بانّی لست من الکاذبین».(2)

عباس افندی درباره پدرش می‌نویسد: «حضرت بهاءاللّه در مکتبی نبودند و در مدرسه‌‌ای تعلیم نگرفتند از بدو طفولیت روش و سلوکی دیگر داشتند با وجود این علما و فضلای ملل شرق بر علم و فضل و دانائی و کمالات خارق العاده او شهادت دادند و حضرت بهاءاللّه را با وجود انکار و اشدّ عداوت اعتراف کنند که فرید عصر و وحید دهر بود؛ ولی معترف به مقامات عالیه نیستند، مگر مخلصین و مختارین».(3) ...

ادامه مطلب...